Kilka słów wyjaśnień, tytułem wstępu…

Drodzy Czytelnicy, zanim przystąpicie do czytania moich artykułów, chcę Wam trochę opowiedzieć o tym, jak są konstruowane. Informacje na ten temat znajdziecie tutaj.

Pamiętajcie, że zamieszczone na blogu treści nie mają charakteru porady lekarskiej i absolutnie jej nie zastępują. Jeśli coś Wam dolega, nie zwlekajcie, skonsultujcie się z lekarzem. Artykuły mają spełniać rolę informacyjną, stanowić źródło wiedzy, z którego trzeba umieć rozsądnie korzystać.

Jeśli chcecie wiedzieć kim jestem, otwórzcie zakładkę O mnie.

Pozdrawiam Was i serdecznie zapraszam do czytania, śmiałego komentowania, dzielenia się swoimi przemyśleniami i doświadczeniami. Zaglądajcie czasem, bo przecież bez Was to wszystko nie miałoby sensu…

poniedziałek, 16 czerwca 2014

Wystawa kakstusów w Ogrodzie Botanicznym UW i moje nowe oplątwy

W dniach 14-15 czerwca w Ogrodzie Botanicznym Uniwersytetu Warszawskiego odbyła się wystawa kaktusów, a wraz z nią kiermasz roślin, na którym kupiłam swoje piękne (to moja subiektywna ocena) oplątwy.

Poniżej dokumentacja:)

Oto główni bohaterowie:






I przepiękna część szklarni z roślinnością wodną, na którą nie mogłam się napatrzeć:



Na koniec moje nowe nabytki...Ponieważ nie trzeba ich sadzić, ani trzymać w wodzie, a jedynie zraszać 2-3 razy w tygodniu i raz na miesiąc poczęstować nawozem dolistnym dla storczyków, czuję, że bardzo się polubimy, a przyjaźń ta ma szansę trwać długo...

Oplątwy należą do rodziny bromeliowatych (Bromeliaceae), są epifitami - często rosną na innych roślinach, ale nie prowadzą pasożytniczego trybu życia.

Pierwsza roślinka, Tillandsia argentea, zasiedla w naturze półpustynne obszary Meksyku, Kuby, Gwatemali i Jamajki. Lubi stanowiska słoneczne i półcieniste, w warunkach naturalnych kwitnie na fioletowo, od czerwca do sierpnia. Moja okres kwitnienia ma już za sobą...

Tilladsia argentea

Druga, Tillandsia bulbosa, występuje w Ameryce Środkowej i Południowej, lubi stanowiska półcieniste i wilgotne. Kwiaty w kolorze fioletowym, czerwonym lub niebieskim pojawiają się od czerwca do sierpnia.
 

Tillandsia bulbosa

Tillandsia bulbosa


Jak Wam się podobają?

2 komentarze: